Förhandsvisning :D

HejSvej...


Har precis kommit hem, har varit och solat och tankat bilen. Så skönt att sola , känner mej som en riktig liten blekfis nu när hösten drar sig in o massa sånt crap!!.. Ska snart slänga mig i duschen och ta en mysig dusch. Sköönt ska det bli efter en sån här jävla svett dag. Kommer förmodligen bli en svettdag imon med eftersom jag har dans 2 eller 3 ggr imon tror jag.

Efter skolan imon ska jag skynda mig hem , göra v mig osv. Sen ska jag ner till stan och möta upp ngra från jobbet för vi ska gå på en förhandsvisning av Filmen Prinsessa.  Hoppas att den är bra :D


Här är vad den handlar om:

Prinsessa

I en hopplöst bonnig småstad någonstans i Sverige bor Maja, 18 år. Hennes högsta och enda dröm är att bli skådespelare. Hon vill stå i centrum, att alla ska se henne, den vackra människa hon är inuti. Det är bara lite svårt att se. Maja är kraftigt överviktig, klumpig och socialt missanpassad.

Erika Sohlman är 28 år och dokumentärfilmare från Stockholm. När hon träffar på Maja ser hon ett utmäkt tillfälle att skapa tragikomisk underhållning på Majas bekostnad. Lycklig över att äntligen få den uppmärksamhet hon förtjänar, tar Maja tacksamt emot chansen att bli filmad.

Vi får följa Maja och hennes kamp att förverkliga sina drömmar under sista terminen på gymnasiet, delvis filmat genom Erikas dokumentärkamera. Det är en komisk skildring med tragiska inslag.
Fördomarna man möts av när man har ”fel” utseende. Svårigheterna att hitta en egen identitet mellan en egocentrisk mamma och en likgiltig pappa. Den försiktiga förälskelsen till Alex, en snygg, populär till synes ouppnåelig kille i teatergruppen.
Men under en resa till Stockholm får Maja veta att även Alex bär på hemligheter och besvikelser…

Med tiden inser Maja att Erika kanske utnyttjar henne, och hon måste då fråga sig om uppmärksamheten är värd priset. Rollerna blir plötsligt ombytta när Maja inser att Erika behöver henne mer än tvärtom. Hon hittar till slut den styrka och självkänsla som behövs för att verkligen stå i centrum, på sina egna villkor.


Taget från www.sf.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir så förbannad.visst,detta handlar inte just om ditt inlägg...

Men att Kissie sitter och skriver en MASSA kränkaden saker till allt och alla

på sin patetiska blogg är någonting som flera inte borde respektera.Det dära

beteandet är så himmla onödigt.Jag läste en blogg för några dagar sedan

som är så jäkal bra!! Den handlar om verkligen vettiga saker.. ( Det är en läsare

som skickar detta ) Hon som skriver den har full upp med bloggen..

Hon gör egna interjuver med läsare,går själv på ingerjuver (pga bloggen ) och har fått mycket uppmerkasmhet den senaste tiden takc vare sin blogg ..Denna blogg handlar om Självkännsla och självförtroande . Jag Ville bara tipsa om den,eftersom vi behöver en sånhära blogg.Hon kommer gå om kissie,det är de flera som tror. Hoppas bara de,för de kissie gör är inte okej



bloggen heter ialf http://jjuno.blogg.se

2009-09-02 @ 18:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0