Nyckelpigsinvasion.

Svårt ord som jag inte vet riktigt hur det stavas ??

Idag åkte jag och mamma till stranden , vi åkte till örby ängar men vi klarade inte av att sitta där längre än en halvtimme sen åkte vi därifrån. !! Där var så mycket nyckelpigor så vi satt och slog bort dem hela hela tiden , så äckliga. Och jag visste inte att dem var så ättriga att dem till och med bet människor!! Så vi sa att då åker vi hem , men jag gav förslaget att vi skulle åka till en annan strand. Där var inte en enda nyckelpiga , så jag och mamma låg där till 5 kvart över 5 tiden , såå skööönt..

Nu är jag hemma. Vet ej vad jag ska ha för mig ikväll , men är sugen på att försöka få syrran till att åka till stranden och ta ett kvällsdopp, det är så himla skönt när det blir lite ljummet ute och bada , för då brukar det vara så skönt i vattnet :D

öe
Såå himla äckligt!! Har aldrig varit med om det innan...

Men det sägs ju att det är för att det varit så mkt bladlöss i början av året så att nyckelpigorna har blivit så många, men nu börjar maten ta slut så dem letar mat överallt? Vet ej, men det är kanske därför dem biter oss människor med , men jag har faktiskt aldrig innan blivit biten av en!! Konstigt ? ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0